Mini's & Jongste Jeugd

Bij VMHC streven we ernaar dat hockey een feestje is voor onze jeugd. Kinderen kunnen vanaf 4 jaar spelenderwijs de wereld van hockey ontdekken terwijl ouders langs de lijn genieten en elkaar ontmoeten.

Mini's - Kabouterhockey 4-6 jaar

Kinderen van 4-6 jaar leren bij de training de basistechnieken van het hockey en ontwikkelen essentiële motorische vaardigheden. De trainingen zijn iedere zaterdag van 11.00 -12.00 uur. Voordat je lid wordt, kun je eerst twee proeftrainingen volgen.

Jongste Jeugd 6-10 jaar

Bij de jongste jeugd bouwen we het trainen en spelen van wedstrijden stapsgewijs op. Plezier, sportieve prestaties en persoonlijke groei gaan bij ons hand in hand. Bij VMHC vinden we het belangrijk dat kinderen niet alleen technische vaardigheden ontwikkelen, maar ook teamwork en samenspel ervaren. Ze leren dus niet alleen de basis van het spel, maar ervaren ook hoe belangrijk vriendschap en sportiviteit zijn. Voor spelers die zich graag als keeper willen ontwikkelen, zijn er speciale keeperstrainingen.

Zaalhockey in de winterperiode

Tijdens de winterstop (begin december tot voorjaarsvakantie) hockeyen we zoveel mogelijk door in de zaal met training (en competitie). Zaalhockey staat bekend om zijn snelle tempo en technische uitdagingen. Het compacte veld en de boarding dwingen spelers om hun behendigheid te verbeteren, snellere beslissingen te nemen en hun technische vaardigheden te verfijnen. Zaalhockey geeft dus een heel andere trainingservaring, waardoor spelers worden uitgedaagd en gemotiveerd blijven.

We doen het samen

We bouwen aan hechte teams van enthousiaste spelers. En dagen de jongste jeugd graag uit om hun grenzen te verleggen en hun liefde voor hockey te laten groeien. Bij VMHC rekenen we op ouderbetrokkenheid en ondersteuning van ouders. Dit houdt onder andere in dat ouders helpen met coachen, rijden naar uitwedstrijden en bardiensten draaien. Samen zorgen we voor een gezellige sfeer op en rond het veld. De lijncoördinator is het eerste aanspreekpunt voor de spelers, ouders, coaches en trainers van de teams.

Indeling jongste jeugd

-       4 t/m 5  jaar Kabouter training

-       6 t/m 7 jaar F jeugd training, drietal

-       8 t/m 9 jaar E jeugd zestal, achttal

Bij de teamindeling gaat onze technische commissie voor een goede balans tussen plezier, ontwikkeling en prestatie op alle niveaus. Bij de jongste jeugd is de indeling vooral op basis van plezier en vriendjes/vriendinnetjes. Coaches, trainers en lijncoördinatoren geven input voor de teamindelingen. Aan het einde van het seizoen kunnen ook ouders hun feedback geven over wat zij belangrijk vinden voor hun kind. De technische commissie neemt dit allemaal mee bij het maken van de teamindeling voor het nieuwe seizoen. Nadat de nieuwe teamindeling bekend is gemaakt, is er geen mogelijkheid meer voor wijzigingen.

Kom erbij

Of je nu nieuw bent in de sport of al wat ervaring hebt, instromen kan altijd. Je kunt je eerst aanmeldden voor een proeftraining om te ontdekken of hockey iets voor jou is. Zonder ervaring volg je eerst een 6-weekse starterstraining. Er is op dit moment geen wachtlijst. Goed om te weten: we werken als VMHC nauw samen met buitenschoolse opvang Eigenwijze. Kinderen kunnen vanuit deze opvang in het clubhuis direct door naar de training.

Vrijwilligers

Vrijwilligers zijn de motor van onze bruisende club. We doen een warm beroep op ouders van alle jeugdleden om ook een bijdrage te leveren. Bijvoorbeeld in een commissie of als scheidsrechter. Ook zonder hockeyervaring zijn er mogelijkheden. Als echte familieclub werken we graag samen aan een fantastische tijd voor onze kinderen op het hockeyveld. Ontdek de mogelijkheden bij Vrijwilligers

Coördinatoren Jongste Jeugd

Kai Tuk