Junioren 10-18 jaar

Als je rond de 10 jaar bent ga je hockeyen bij de D-jeugd. Dit betekent ook de overgang naar een heel veld bij wedstrijden. Je gaat nu in een elftal spelen. Bij VMHC draait hockeyen niet alleen om het perfectioneren van je hockeyvaardigheden, maar ook om persoonlijke ontwikkeling, teamgeest en het maken van onvergetelijke herinneringen. We geloven in een positieve benadering waarbij iedereen kan groeien, zowel op als naast het veld. Bij de samenstelling van de teams letten we er daarom op dat spelers met eenzelfde inzet en toewijding aan het spel bij elkaar komen. Vanaf de B-jeugd werken wij met selectieteams. De lijncoördinator is het eerste aanspreekpunt voor de spelers, ouders, coaches en trainers van de teams.

Trainingen

Onze trainers staan klaar om je te tijdens trainingen te begeleiden en te inspireren. Denk hierbij aan techniektrainingen waar je basisvaardigheden verbetert en techniek leert verfijnen. En natuurlijk werken we aan fysieke fitheid om je uithoudingsvermogen en kracht te vergroten. Je krijgt ook inzicht in slimme strategieën en tactieken die je kan toepassen in wedstrijden. Door middel van teambuilding versterken we de banden met teamgenoten. Voor spelers die zich graag als keeper verder willen ontwikkelen, zijn er speciale keeperstrainingen.

In de winterperiode spelen we zaalhockey, zowel training als competitie. Dat wat je hier leert, helpt je ook in het veldspel. Het beperkte speelveld in de zaal vereist uiterste precisie in balcontrole. Spelers leren de bal dicht bij zich te houden, te manoeuvreren in kleine ruimtes en effectief te passen. En het is natuurlijk goed voor de conditie.

Leer, groei en geniet

Bij de jeugd van VMHC ervaar je hockey op zijn best in een mooie mix van sportiviteit en gezelligheid. Samen behalen we niet alleen sportieve successen, je doet hier ook blijvende vriendschappen en onvergetelijke ervaringen op. We zien je graag bij de feestjes en andere leuke evenementen die VMHC organiseert.

Indeling junioren

-       10 t/m 11 jaar D jeugd

-       12 t/m 13 jaar C jeugd

-       14 t/m 15 jaar B jeugd

-       16 t/m 17 jaar A jeugd

Belangrijke overwegingen bij de teamindeling zijn:

- O12 & O14: coachbaarheid en inzet

- O16 & O14: coachbaarheid, inzet, tactisch inzicht en techniek

- Tot en met O14 zitten leeftijdsgenoten bij elkaar in het team. Vanaf O16 kent ieder team een mix van eerstejaars en tweedejaars.

Coaches, trainers en lijncoördinatoren geven input voor de teamindelingen. Dit gebeurt o.a. via coachgesprekken aan het einde van de eerste seizoenshelft en in april. Aan het einde van het seizoen kunnen ouders hun feedback geven over wat zij belangrijk vinden voor hun kind. De technische commissie neemt dit allemaal mee bij het maken van de teamindeling voor het nieuwe seizoen. Nadat de nieuwe teamindeling bekend is gemaakt, is er geen mogelijkheid meer voor wijzigingen.

Kom erbij

Of je nu nieuw bent in de sport of al wat ervaring hebt, instromen kan altijd. Er is op dit moment geen wachtlijst. Via een proeftraining kun je ontdekken of hockey iets voor jou is.

Ouders

Bij VMHC rekenen we op ouderbetrokkenheid en ondersteuning van ouders. Dit houdt onder andere in dat ouders helpen met coachen, rijden naar uitwedstrijden en bardiensten draaien. Samen zorgen we voor een gezellige sfeer op en rond het veld. We doen ook een warm beroep op ouders van alle jeugdleden om een bijdrage te leveren als vrijwilliger. Bijvoorbeeld in een commissie of als scheidsrechter. Ook zonder hockeyervaring zijn er mogelijkheden. Als echte familieclub werken we graag samen aan een fantastische tijd voor onze kinderen op het hockeyveld. Ontdek de mogelijkheden bij Vrijwilligers.

Coördinatoren Junioren

Louis Thoonen